Napisz do mnie
malgorzatajar29@gmail.com

Co powoduje problemy z chudnięciem?

Co powoduje problemy z chudnięciem?

Trudno jest schudnąć szybko, bezproblemowo i bez efektu jo-jo. Największą frustrację budzi sytuacja, kiedy po kilku tygodniach odchudzania waga wciąż stoi w miejscu. Warto wiedzieć, jakie problemy zdrowotne mogą powodować ten stan rzeczy.

Jakie choroby utrudniają chudnięcie?

Jedną z przyczyn kłopotów z utratą wagi jest insulinoodporność, która polega na zmniejszeniu wrażliwości organizmu na działanie insuliny. Sprawia to, że hormon ten jest wytwarzany w coraz większych ilościach, co może prowadzić do chorób serca i cukrzycy, a także do problemów ze schudnięciem. Jeśli mimo starań nie możemy zrzucić zbędnych kilogramów, koniecznie powinniśmy oznaczyć poziom glukozy i insuliny we krwi.

Przyczyny insulinoodporności

Problemy z funkcjonowaniem układu hormonalnego i wydzielaniem insuliny mogą być skutkiem nadwagi, otyłości, przewlekłego stresu i niezdrowej diety. Insulinoodporność sprawia, że trudno jest zrzucić wagę i pozbyć się tkanki tłuszczowej, nawet jeśli stosujemy restrykcyjną dietę. Inną przyczyną chronicznej nadwagi i braku efektów odchudzania są problemy z tarczycą. W przypadku nieprawidłowego działania tarczycy waga również może stać w miejscu mimo stosowania zdrowej diety i intensywnego wysiłku fizycznego.

Jak chudnąć skutecznie?

Jeśli wykluczymy problemy z tarczycą i wydzielaniem insuliny, już samo ograniczenie kalorii powinno spowodować spadek wagi. Ważne jest, abyśmy przyjmowali mniej kalorii niż potrzebujemy. Jeśli nasze zapotrzebowanie kaloryczne to 2000 kcal dziennie, to już nieznaczne przekroczenie tej liczby sprawi, że organizm nie będzie spalał tłuszczu.

Jeśli jednak zaczniemy przyjmować 1800 kcal lub 1600 kcal, nasze ciało przestawi się na tryb spalania, a organizm będzie czerpał energię z nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Nie należy jednak przesadzać z deficytem kalorii, aby sobie nie zaszkodzić.

Zasady zdrowej diety odchudzającej

Nie potrzebujemy żadnej diety cud, aby efektywnie schudnąć. Wystarczy, że będziemy unikać skoków poziomu cukru we krwi i regularnie spożywać niewielkie posiłki. Jaką dietę zaleca się przy insulinoodporności? Przede wszystkim 5 posiłków dziennie oraz całkowite wykluczenie węglowodanów prostych, cukru, słodyczy i białej mąki, a także gotowych dań i posiłków typu fast-food.

Zanim zaczniemy się odchudzać, dobrze jest też obliczyć swoje BMI, czyli wskaźnik masy ciała. Dietę musimy dostosować do wieku, wagi, trybu życia i stanu zdrowia. Jeśli to zrobimy, istnieje duża szansa, że będziemy chudnąć powoli, ale efektywnie i przede wszystkim trwale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *