Napisz do mnie
malgorzatajar29@gmail.com

Mity o odchudzaniu

Odchudzanie nie zawsze przynosi efekty, a już na pewno nie zawsze satysfakcjonujące. A to przede wszystkim dlatego, że nie wszyscy stosują się do kluczowych zasad odchudzania. Warto przytoczyć kilka mitów dotyczących odchudzania, które być może pomogą niektórym w zwalczaniu tych zbędnych kilogramów.

Jednym z mitów w temacie odchudzania jest to, że można jeść wszystko tylko w mniejszych ilościach. Brak słodkich napojów, ciast, batonów i innych tego rodzaju produktów, łącznie z cukrem to dobre rozwiązanie i zdecydowanie skuteczniejsze, aniżeli ograniczanie ich spożywania. Oczywiście można czasem złamać tę trudną zasadę i pozwolić sobie na odrobinę słodyczy.

Czasem, to znaczy na przykład raz w tygodniu. Zjadanie słodyczy każdego dnia tylko w mniejszych ilościach na niewiele się zda.

Kolejnym mitem w temacie odchudzania jest chociażby to, że pieczywo żytnie jest zdrowsze i zdecydowanie bardziej wspomaga odchudzanie niż pieczywo wypiekane z białej mąki.

Tak naprawdę kaloryczność mają podobną. Chodzi tu tylko o to, że żytnie pieczywo zawiera przede wszystkim więcej cennego błonnika, a także składników mineralnych. Pieczywo żytnie sprawia, że organizm jest syty przez dłuższy czas. Stąd wspomaga odchudzanie.

Wydaje się, że zjedzonego przed treningiem batona można w czasie wykonywania ćwiczeń łatwo i szybko spalić. Otóż okazuje się, że zjedzenie go po treningu jest jednak najlepszym rozwiązaniem, iż nie przyczynia się wówczas do tycia. W czasie treningu spala się tylko jego wartości.

Poniżej kolejne  7 mitów (bzdur)

Innym mitem o odchudzaniu jest to, że tłuszcze są złe i źle wpływają na organizm, a już na pewno na odchudzanie. Należy podkreślić, że oliwa z oliwek czy olej rzepakowy to tłuszcze, które pomagają przyswajać witaminy, więc warto je spożywać na przykład w sałatce.

Prawdą jest również to, że tłuszcze trans, a więc konkretnie te które znajdują się w żywności przygotowywanej w starym już tłuszczu są nie tylko niezdrowe, ale też przyczyniają się do chorób układu krwionośnego i wzrostu cholesterolu, a nie prowadzą do prawidłowych reakcji organizmu.

Nie od dziś mówi się, że zjadanie zdrowej żywności nie zobowiązuje odchudzającego się do liczenia kalorii. Okazuje się jednak, że nie ma znaczenia co kto je. Nie jest ważne to, czy odchudzający się spożywa batonik czy płatki owsiane, kalorie w każdym z przypadków musi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *